10 клас українська мова

27.04.2023


Контрольне есе. Формальне есе
Одні люди з любов'ю виготовляють глиняний посуд, садять город і збирають урожай, доглядають важкохворих. Іншу ж розв'язують складні психологічні проблеми, виклають різні науки, розробляють новітні технології. Кожний - свідомо чи ні - вибирає справу свого життя. 
Праця є фізична і розумова. 
Зважаючи на інформацію, надайте розгорнуту письмову відповідь на проблемне питання.
За яку працю треба більше поважати людину? 
Напишіть формальне есе, дотримуючись структури тексту


Контрольна робота №3. Орфографічна норма 👇Гортай нижче⬇⬇⬇


1. Яка зона спілкування найбільш вразлива?


Тема.Основні правила вимови звуків

Вправа
Затранскрибуйте слова
Зозуля, вересень, яблуня, ящик, собі, джерело, підживити, весілля, пюре, їжак, любов, під'їзд, крапля, заєць, з'єднати, тямущий, поетичний, вишенька, голубка, рельєф.


14.10.2022р.

ТЕМА.Контрольне есе на тему, запропоновану вчителем
ТЕМА:
1.Яка категорія телепередач, на Вашу думку, найбільш корисна для сучасної молоді?


04.04.2023☝

☝ТЕМА 3 Контрольна робота. Орфографічна норма

                                                    Орфографічна норма  
                                                                (тест) 
                 Завдання 1-18 – по 0,5 бала
1.     Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
      а) вул…чка, оч…рет, ч…мпіон, юр…сдикція;
      б) ф..стиваль, гр..чаний, плет..во, в..чоріти;
      в) зам..рехтіти, гус..ниця, л..вада, т..раж;
      г) ал..горія, скл..піння, ш..ренга, дон..чка.
  
2.   Без апострофа треба писати всі слова рядка:
        а) мор..як, за..ява, різдв..яний, м..який;
        б) зв..язок, п..юре, б..юджет, духм..яний;

вв) цв..ях, зор..яний, рел..єф, ф..юзеляж;

г) під..йом, зар..яд, карб..юратор, об..єм.
 
 3.   М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
     а) голубон..ці, стіл..чик, злаз..те;
     б) кін..цівка, крад..кома, чист..те;
     в) сіл..ський, наріж..те, дивац..кий;
     г) молот..ба, глян..те, пятдесят…

4.      Позначте рядок, у якому допущено помилку в чергуванні приголосних: 
 а) кавказький, гадяцький, верещати, козацтво;
      б) латишський, поштовий, мангишлацький, воронезький;
      в) бряжчати, мандрівництво, черкаський, птаство;
      г) сільський, розміщувати, самаркандський, висаджений.

5.     Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка:
      
а) перс..ні, випус..ний,тріс..нути;
         
б) аген..ство, капос..ний, якіс..ний; 

в) артис..ці, хрус..нути, зас..ланий;
       
г) влас..ний, ціліс..ний,шелес..нути.

     6. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка: 
     а) блаки(т/тт)ю, сестри(ч/чч)ин, пі(д/дд)анство;
     б) ста(т/тт)ями, безсмер(т/тт)я, нездола(н/нн)ий;
     в) ста(т/тт)ей, подоро(ж/жж)ю, страй(к/кк)ом;
     г) народже(н/нн)ий, довкі(л/лл)я, пі(в/вв)ідра.

7.     Літеру з на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка:
 а) ро..чин, ..формувати, бе..хребетний;
 б) бе..перешкодний, ро..колоти, ..тесати;
 в) бе..порадний, ..повістити, ..читати;
 г)  ро..галуження, бе..крилий, ..судомити.

8.     Літеру с на місці крапок треба писати в кожному слові рядка:
 а) ..творення, ..котити, ..шивач;
 б) ..фабрикувати, ..тяжка, ..пуск;
 в) ..чесати, ..кинути, ..цілення;
 г) ..тишити, ..терпіти, ..чинити.

9.     Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно писати лише перше слово власної назви:
 а)  (З,з)елена (Н,н)еділя, (В,в)елика (В,в)ведмедиця (сузір’я);
      б) (С,с)вято (Т,т)рійці, (Г,г)олова (В,в)верховної (Р,р)ади;
      в) (К,к)онституція (У,у)країни, (П,п)агорб (С,с)лави;
      г) (К,к)римський (П,п)івострів, (Ч,ч)орне (М.м)оре.
 
10. НЕ всі власні назви пишуться в лапках у рядку:
      а) будинок відпочинку Зоря, станція метро Контрактова площа, кав’ярня Затишок, готель Золотий колос;
      б) журнал Наука і суспільство, Слово о полку Ігоревім, санаторій Медобори,             компанія Дженерал моторс;
      в) повість Тіні забутих предків, підручник Історія України, пісня Стоїть гора високая, епоха Відродження;
      г) газета Бульвар, кінофільм Таксі-2, дискусійний клуб Діалог, оперета Сильва;
      д) медаль За відвагу, корабель Титанік, соната Місячна.

11. Укажіть рядок, у якому в одному зі слів допущено помилку під час переносу:
      а) яр-лик, якнай-легше, стін-газета, зі-в'янути, са-джанець;
      б) І. П.-Котляревський, без'-язикий, дово-джу, по-клик, буль-йон;
      в) сер-йозно, нянь-чин, вій-сько, дзьо-бати, вояч-чина;
      г) мен-ший, зап'я-стний, товари-ство, ви-мкнути, під-йом;
      д) сиві-ють, три-гранний, су-джу.

12.   Разом треба писати кожне слово рядка:
  а) пів/Болгарії, кисло/солодкий, напів/притомний;
  б) напів/темрява, напів/автомат, пів/острів;
  в) пів/апельсина, напів/м’який, південно/західний;
  г) пів/біди, пів/Америки, напів/землянка;
  д) пів/коло, жовто/гарячий, пів/Туреччини.

13.   Обидва слова треба писати через дефіс у рядку:
   а) розлого/крислатий дуб/велетень;

   б) мерехтливо/голубе край/небо;
   в) барвисто/пахучий лісо/степ;
   г) кисло/солодкий чорно/слив;
   д) шовковисто/зелений вербо/ліз.

14.   Усі слова пишуться окремо в рядку:
   а) з/по/серед, на/передодні, де/на/якому, невідь/чому;
         б) під/час, коли/б, хоч/би, скільки/ж/то; 
        в) пиши/бо, а/то/ж, у/разі, аби/коли; 
        г) ніби/то, авже/ж, ані/трохи, не/той;
        д) ходи/но, все/ж/таки, без/угаву, уві/сні.

15.  Літеру і на місці пропуску треба писати в усіх словах іншомовного походження  рядка:
        а) Ч..каго, м..шень, соц..олог;
        б) Флор..да, нотар..ус, к..моно;
        в) Дон К..хот, сандв..ч, ек..паж;
        г) Т..бет, лаб..ринт, г..рлянда;
        д) Мер..ме, станц..я, шп..нат.
 
16.  М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах іншомовного  походження в рядку:
        а)  квінтил..йон, вол..єр, прес-пап..є;
        б)  ал..фонс, гіл..йотина, сек..юриті;
        в) Джул..єтта, лос..йон, р..юш;
        г)  він..єтка, бракон..єр, пен..юар;
      д)  кабал..єро, кал..ян, рез..юме.

17.  Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка 
      а) і..раціональний, груп..а, Гол..андія;
      б) ас..иміляція, і..новація, священ..ий;
      в) Пікас..о, примадон..а, рот..ердамець;
      г) годин..ик, інтел..ект, га..льський;
      д) дік..енсівський, буд..ист, ал..ея.

18.  Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку:
а) плани не/здійснені; не/прогріта сонцем земля;
б) не/заплетена, а розплетена коса; не/випитий сік;
в) не/спростовані нею чутки; не/скопані ділянки;
г) не/зважаючи на дощ; ще не/оголошені результати;
д) ніким не/порушене питання; не/знайдені скарби.

ЗЗавдання 19 - 1 бал
19.  Установіть відповідність між значенням префікса та прикладом слова.
        Значення префікса
 Приклад слова
        1 збільшена якість
А  пр..солений
        2 неповна дія
Б  пр..сілок
        3 близькість
В  пр..звище
        4 приєднання
Г  пр..солодкий
Д  пр..в’язь

Завдання 20 - 2 бали
20.  Уставте на місці пропусків (якщо потрібно!) букву (чи букви!) або апостроф.
       Бр..ніти, м..реж..во, форпос..ний, хвас..ливий, каза..ький, че..ький, лял..ці,  
       камін..чик, зв..язковий, верб..я, пас..я, стат..ей, бе..порадний, пр..горілий, (Б,б)аба    (Я,я)га, (Ш,ш)шевченківські (Д,д)ні, брут..о, ан..отація, С..рія, аж..отаж.


16.02.2022 Правила перенесення слів 

Коли не ставимо крапку після скорочень


09.02.2022 Велика літера


Ø   Вправа «Розмаїття  власних назв».

Спишіть сполучення, розкриваючи дужки.

 (Б,б)огоматір, (Б,б)іблія, (Р,р)іздво (Х,х)ристове, (Д,д)ень української (П,п)исемності та (М,м)ови, (П,п)олтавська битва, (Д,д)ень (У,у)чителя, (Ч,ч)орне море, (А,а)втономна (Р,р)еспубліка (К,к)рим, (П,п)оділля, (Є,є)вропейський (С,с)оюз, (К,к)абінет (М,м)іністрів України, (П,п)рикарпаття, (В,в)ерховна (Р,р)ада України, (К,к)онституція України, (П,п)резидент України, (Н,н)ародний артист, річка (П, п)івденний (Б,б)уг, комета (Г,г)аллея, (С,с)офійський  (С,с)обор, (К,к)иєво-(П,п)ечерська (Л,л)авра, гора (Г,г)оверла, (С,с)вятий (М,м)иколай,(Ж,ж)ан-(Ж,ж)ак (Р,р)уссо, (Д,д)алекий (С,с)хід.


Ø   Вправа «Дотепний сортувальник»

Розкриваючи дужки, запишіть сполучення у дві колонки: 1) які пишуться в лапках; 2)  які пишуться  без лапок.

(п)івнічний (п)олюс, (д)онецька (о)бласть, (г)ора (г)оверла, (т)абір (л)ісова застава, (в)еликдень, (т)ихий (о)кеан, (а)еропорт (б)ориспіль, (с)тудія танцю (ф)ламенко, (п)очаївська (л)авра, (п)ечиво (а)ртемон, (к)інотеатр (з)ірочка, острів (х)ортиця, (м)ультфільм (р)усалонька, (с)вято (п)еремоги,  (с)упермаркет (В,в)елика кишеня, сайт (о)стрів (з)нань, (д)ень (п)рав людини, (ф)абрика (с)віточ, (ж)урнал (с)віт (т)варин, (ч)еркащина, (с)узір’я (с)трілець, пароплав (м)рія, цукерки (п)ташине молоко, (о)зеро (с)вітязь.


14.02.2023 Правопис префіксів і суфіксів

«Вправа з ключем». Поставте на місці крапок букви з або с. Запишіть у два стовпчики:

1) слова, у які вставили літеру с;

2) слова, у які вставили літеру з.

..в’язаний, ..сушений, ..савець, ..палити, пере..трибнути, при..трочений, бе..коштовний, ..будити, уше..теро, зу..трітися, ..прямований, ..ірвати, ..чинити, ..надвору, до..хочу, ро..казати, .. переляку, ..варка (суперечка), ..ігнути, ..замолоду, ви..микнути, ..нехтуваний, на..грібати, зне..тями, зне..лавлений, .. трикотажу, ви..бирати, ..їсти, на..тригти, ..їхати.

Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву і продовжте вислів: «Якщо педагогіка хоче всебічно виховати людину, то...».


Завдання:  Запишіть подані словосполучення у дві колонки:

• із вставленою буквою и;

«із вставленою буквою е.

Пр..в’язав до воріт, пр…старий дід, пр…крашена ялинка, пр..страшенне місце, пр..кумедний острів, пр..дивно завмер, пр…мудрився сам, пр..глибоке озеро, пр…солоджений обман, пр…швидшена хода, пр…забутий звичай, пр…зирливий погляд, пр..вокзальний квітник, пр..швидкі кроки, пр..старкуватий кавалер, пр..мудрість віків, пр..густий ліс, пр…надна усмішка, пр..сумна пісня, пр..дорожній кущ, пр…чудовий світ, пр..білена стіна, пр..білі сніги.

Якщо ви правильно виконали завдання, з останніх букв останніх слів складеться закінчення вислову Дмитра Павличка:

Завдання: підкреслити  всі члени речення у поданому реченні


 




17.01. Апостроф 

Подвоєні літери

Апостроф. Правила вживання


10.01.2022 Орфографічна норма.  Ненаголошені голосні е, и в коренях слова




08.11.2021
ТЕМА.
Особистість мовця. Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора


Особливості мовця

    Не кожна розумна, освічена людина, яка вміє вести розмову у вузькому колі, може бути оратором для широкої публіки. Оратору мають бути властиві особливі риси: ча­рівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність і добро­зичливість.
   Чарівність. Без сумніву, слухати привабливу людину набагато цікавіше й приємніше, аніж непоказну. І тут ідеться не стільки про зовнішність, скільки про поведінку та вдачу людини: усмішка, відкритість, випромінювання доброти та ін. Хоча зовнішність теж має значення в сприйнятті людини: зачіска, одяг, взуття, охайність, загальний стиль.
    Артистизм. Успіх виступу залежить не тільки від його змісту, а й від того, як гово­рить оратор. Інтонація, жести й міміка — складники успіху будь-якого артиста. Згідно з дослідженнями науковців, довіра слухачів до оратора залежить на 60-70 % від його пози, міміки й жестів, на 20-30 % — від інтонації й лише на 7-10 % — від його слів. Отже, щоб виступ був успішним, його треба перетворити на своєрідну виставу.
    Упевненість у собі. Люди завжди тягнуться до сильних і впевнених у собі особис­тостей, цікавляться життям успішних людей. А слабкі натури успішними не стають. До невпевненого оратора аудиторія втрачає будь-який інтерес.
  Щирість. Саме ця риса співрозмовника найбільше приваблює, зі щирими людьми комфортно спілкуватися, їм більше довіряють.
   Обізнаність. Детальне знання предмета розмови допомагає ораторові бути впевне­ним. Обізнаних людей сприймають як живу енциклопедію, що додає їм авторитету й не може не викликати захоплення й непідробного інтересу в слухачів.
Вимоги до мовлення оратора
1. Точність формулювань. Використання слів відповідно до їхніх мовних значень. Ця якість виробляє в людини звичку називати речі своїми іменами.
2. Стислість і небагатослівність. Ця риса формує вміння говорити по суті, сконцен­тровано.
3. Доцільність. Треба враховувати як мету мовлення, так і умови спілкування: час, місце, склад слухачів, тему розмови та ін. Ця комунікативна якість шліфує мовне чуття суб’єкта, допомагає ефективно керувати поведінкою аудиторії.
4. Доступність і зрозумілість. Якщо виклад оратора не доступний аудиторії, то він — неприй­нятний.
5. Виразність. Важливий не тільки зміст, а й емоційність мовлення, укладені в слова переживання мовця.
6. Своєрідність та оригінальність. Кожен оратор має свою манеру викладу, через що його й цікаво слухати.
7. Краса мовлення. Бездоганне мовлення викликає в слухачів естетичне задоволення. Краса мовлення створюється за допомогою лексики, синтаксису, вимови, ритму.


01.11.2021 Контрольна робота. Вправа "Редагування" (01.11.до 17:00)

Здавати іспит; бувший у користуванні;

в люби́й день; заказати товари;

заключати договір; на протязі місяця;

приймати участь; прийняти міри;

багаточисельні дзвінки; відповіді співпадають;

давно знати друг друга; навчатися малюванню;

попередити хворобу; приїхав вісім років назад;

слідуюча зупинка; потерпіти поразку;

одержати перемогу; прийшло в голову; вірний результат.


13.10.2021р.

ТЕМА.Контрольне есе на тему, запропоновану вчителем
ТЕМИ:
1.Яка категорія телепередач, на Вашу думку, найбільш корисна для сучасної молоді?

2. Який особистісний тип легше досягає поставленої мети?







11.10.2021

ТЕМА.                      Есе. Види есе, вимоги до його написання 
ЕСЕ (фр. еssai — спроба, нарис) — прозовий твір, у якому автор висловлює свої міркування з приводу суперечливого, неоднозначного питання щодо проблеми, не претендуючи на вичерпне висвітлення теми.

В есе треба створити ефект розмови, легке спілкування з читачем. Тут немає вигаданих героїв і сюжету, що властиві оповіданню. Ви можете інформувати про події (а не переказувати їх), інтерпретувати їх, висловлюючи свої пояснення й переконання. 

Есе може бути про що завгодно, тут головне — висловити своє «Я», думки, емоції, ставлення до подій та людей.
І головне — не бійтеся бути суб’єктивними, адже скільки людей, стільки й думок, як писав В. Симоненко: «Ми — не безліч стандартних “Я”, а безліч всесвітів різних».

Будова:    вступ — основна частина — висновок.
Стиль мовлення:   публіцистичний або художній.
Види есе: вільне та формальне  есе.

На перший план виступає особистість автора
 
    Вид есеК-сть слівЧас для написання                                           Особливості
Вільне50–70 (0,5 с.)10–15 хввільна форма й стиль викладу, довільна структура, наявність позиції автора
Формальне100–200 (1–2 с.)20–45 хвдотримання структури тексту (теза, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновок), стислість, ясність, внутрішня логіка

Дев’ять правил написання креативного есе

Як радять писати есе? Правильно! Креативно, Що криється за цим словом? Швидше за все, політ думки, оригінальність тощо. Все просто: головне – засвоїти дев’ять правил.

1. Тільки позитивна мова (описувати краще те, що є, а не те, чого немає).
2. Слова-зв’язки (вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої).
3. Різна структура речень. (Читати речення правильної структури нудно. Додайте кілька інверсій. Пишіть різні за довжиною речення).
4. Зрозумілі слова. (Розумійте значення слів, які ви вживаєте в есе. Ви пишете, щоб уразити змістом, а не словниковим запасом. Вишуканість гарна, але в міру).
5. Різні слова (синонімія).
6. Лаконічність.
7. Кожне слово важливе (без повторів; кожне речення повинне нести унікальний зміст).
8. Активна життєва позиція.

9. Писати есе — це здорово.

Вільне і формальне есе. Теорія

Написати вільне есе на тему "З чого зіткане щастя"

Фразеологія

1.Замініть фразеологізм одним словом.

Фразеологізм
1гнути кирпу
2мотати на вус
3водити за носа
4ловити ґав
Значення
Аобдурювати
Бсварити
Взазнаватися
Гбайдикувати
Дпомічати











2. У фразеологізмах «у вогонь і …», «і кінці в …», «як у … дивитися» замість пропусків має бути слово

Аполум’я
Бпрірву
Вводу
Гбезодню

3. Побудуйте речення з відповідними фразеологізмами.

Речення
1Місто наше він знає…
2Схожі ми з сестрою…
3Раптовий приїзд сина був…
4Мама крутилася з ранку до вечора…
Фразеологізм
Аяк грім з ясного неба.
Бяк свої п’ять пальців.
Вяк білка в колесі.
Гяк гриби після дощу.
Дяк дві краплі води.

4. Замініть фразеологізм одним словом.

Фразеологізм
1до сьомого поту
2на всю губу
3з притиском
4на чистоту
Значення
Азанадто
Бщиро
Втяжко
Гсуворо
Дрясно

5.Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням
Фразеологізм
1неопалима купина
2земля обітована
3лепта вдовиці
4наріжний камінь
Значення
Аневеликий, посильний вклад
Бвершина творчості
Вмісце заповітної мрії
Гте, що живе вічно
Доснова, базис












































































Визначити синтаксичну роль  фразеологізмів 

 Ви послухайте його і на вус намотайте. (М.Стельмах).

 Він заговорив дрібно й сердито, наговорив сім мішків гречаної вовни. (І.Нечуй-Левицький).

Пішов козак світ за очі. (Т.Шевченко).

Всю дорогу він бубонів, а тут води в рот набрав.

Минуть роки і віки, і будуть говорити, що наші юнки й юнаки були не ликом шиті.

1. Гра «Хто швидше?»

 Прочитайте речення, додаючи замість крапок фразеологізми.

Місто він знає як …

Нові будинки ростуть як…

Крутиться з ранку до вечора як …

Ми з сестрою схожі як …

Приїзд давніх друзів був як …

Дощу цієї весни було мало як …


Повідомте учням
Код доступу 9924564
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


27.05.2020
ТЕМА 17
Практична риторика. Полемічні прийоми. Мистецтво відповідати на запитання.
Повторення.Орфоепія
1. Опрацювати короткий словник наголосів с.202-204

2. Переглянути відео
25.05.2020
ТЕМА 16
Практична риторика. Правила ведення суперечки. Аргументи й докази
1. Ознайомитися зі змістом $ 61-64
2. Виконати вправу 6 с.201 (усно)
20.05.2020
ТЕМА 15
Практична риторика.
Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки
1. Опрацювати зміст $ 59-60, переглянути відеоурок
2. Виконати вправу 5 с.189 (відеофрагменти дискусій)
18.05.2020
ТЕМА 14
Контрольна робота. Морфологічна норма
1.Виконати контрольну роботу за посиланням join.naurok.ua
Код доступу 7609490
13.05.2020
ТЕМА 13
Творення й відмінювання  імен по батькові. 
Тренувальні вправи
1. Повторити зміст $ 57-58
2. Виконати вправи 5, 7(1) с.180-183
3. Виконати тести за посиланням join.naurok.ua
Тести. Самостійна робота
Код доступу 918369
06.05.2020
ТЕМА 12
Творення й відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові
1. Опрацювати зміст $ 57-58, переглянути відеоурок
2. Виконати вправи 2, 3, 4 с.180

04.05.2020
ТЕМА 11
Особливості кличного відмінка
1. Опрацювати зміст $ 55-56, переглянути відеоурок

2. Виконати вправи 3, 5, 7 с.176-178
29.04.2020
ТЕМА 10 Закінчення -а(-я), -у(-ю) в іменниках родового відмінка однини чоловічого роду
1. Опрацювати зміст $ 54, переглянути відеоурок
2. Виконати вправи 3, 5, 7 с.172-174

27.04.2020
ТЕМА 9 Складні випадки відмінювання іменників ІІІ і ІV відмін
1. Виконати вправи 5, 7(1) с.169-170
2. Виконати тестові завдання за посиланням
Тести "Відміни та групи іменників"

24.04.2020
ТЕМА 8 Складні випадки відмінювання іменників І і ІІ відмін
1.Опрацювати $52-53, переглянути відеоурок



2. Виконати вправи 2,4 с.168-169
15.04.2020
ТЕМА 7 Іменники,що мають лише форму однини або множини
1.Опрацювати $50-51
2. Виконати вправи 2,5,7(1) с.162-165


13.04.2020
ТЕМА 6 Визначення роду невідмінюваних іменників та абревіатур, правила їх вживання

01.04.2020
ТЕМА 5  Іменник. Рід іменників. Паралельні родові форми іменника. Іменники спільного і подвійного роду
1.Опрацювати $49




2. Виконати вправи 4,5,7 с.158-160


30.03.2020
ТЕМА 4 Морфологічна норма.Морфологічна помилка

1.Опрацювати $48


2. Виконати вправи 4,5,7 с.154-155

04.04.2022

ТЕМА 3 Контрольна робота. Орфографічна норма


                                                    Орфографічна норма  
                                                                (тест) 
                 Завдання 1-18 – по 0,5 бала
1.     Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
      а) вул…чка, оч…рет, ч…мпіон, юр…сдикція;
      б) ф..стиваль, гр..чаний, плет..во, в..чоріти;
      в) зам..рехтіти, гус..ниця, л..вада, т..раж;
      г) ал..горія, скл..піння,ш..ренга, дон..чка.
  2.   Без апострофа треба писати всі слова рядка:
        а) мор..як, за..ява, різдв..яний, м..який;
        б) зв..язок, п..юре, б..юджет, духм..яний;

вв) цв..ях, зор..яний, рел..єф, ф..юзеляж;

г) під..йом, зар..яд, карб..юратор, об..єм.
  3.   М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
     а) голубон..ці, стіл..чик, злаз..те;
     б) кін..цівка, крад..кома, чист..те;
     в) сіл..ський, наріж..те, дивац..кий;
     г) молот..ба, глян..те, пятдесят…
4.      Позначте рядок, у якому допущено помилку в чергуванні приголосних: 
 а) кавказький, гадяцький, верещати, козацтво;
      б) латишський, поштовий, мангишлацький, воронезький;
      в) бряжчати, мандрівництво, черкаський, птаство;
      г) сільський, розміщувати, самаркандський, висаджений.
5.     Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка:
      
а) перс..ні, випус..ний,тріс..нути;
         
б) аген..ство, капос..ний, якіс..ний;

в) артис..ці, хрус..нути, зас..ланий;
       
г) влас..ний, ціліс..ний,шелес..нути.
     6. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка: 
     а) блаки(т/тт)ю, сестри(ч/чч)ин, пі(д/дд)анство;
     б) ста(т/тт)ями, безсмер(т/тт)я, нездола(н/нн)ий;
     в) ста(т/тт)ей, подоро(ж/жж)ю, страй(к/кк)ом;
     г) народже(н/нн)ий, довкі(л/лл)я, пі(в/вв)ідра.
7.     Літеру з на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка:
 а) ро..чин, ..формувати, бе..хребетний;
 б) бе..перешкодний, ро..колоти, ..тесати;
 в) бе..порадний, ..повістити, ..читати;
 г)  ро..галуження, бе..крилий, ..судомити.
8.     Літеру с на місці крапок треба писати в кожному слові рядка:
 а) ..творення, ..котити, ..шивач;
 б) ..фабрикувати, ..тяжка, ..пуск;
 в) ..чесати, ..кинути, ..цілення;
 г) ..тишити, ..терпіти, ..чинити.
9.     Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно писати лише перше слово власної назви:
 а)  (З,з)елена (Н,н)еділя, (В,в)елика (В,в)ведмедиця (сузір’я);
      б) (С,с)вято (Т,т)рійці, (Г,г)олова (В,в)верховної (Р,р)ади;
      в) (К,к)онституція (У,у)країни, (П,п)агорб (С,с)лави;
      г) (К,к)римський (П,п)івострів, (Ч,ч)орне (М.м)оре.
 10. НЕ всі власні назви пишуться в лапках у рядку:
      а) будинок відпочинку Зоря, станція метро Контрактова площа, кав’ярня Затишок, готель Золотий колос;
      б) журнал Наука і суспільство, Слово о полку Ігоревім, санаторій Медобори,             компанія Дженерал моторс;
      в) повість Тіні забутих предків, підручник Історія України, пісня Стоїть гора високая, епоха Відродження;
      г) газета Бульвар, кінофільм Таксі-2, дискусійний клуб Діалог, оперета Сильва;
      д) медаль За відвагу, корабель Титанік, соната Місячна.
11. Укажіть рядок, у якому в одному зі слів допущено помилку під час переносу:
      а) яр-лик, якнай-легше, стін-газета, зі-в'янути, са-джанець;
      б) І. П.-Котляревський, без'-язикий, дово-джу, по-клик, буль-йон;
      в) сер-йозно, нянь-чин, вій-сько, дзьо-бати, вояч-чина;
      г) мен-ший, зап'я-стний, товари-ство, ви-мкнути, під-йом;
      д) сиві-ють, три-гранний, су-джу.
12.   Разом треба писати кожне слово рядка:
  а) пів/Болгарії, пів/сотні, напів/притомний;
  б) напів/темрява, напів/чагарник, пів/Києва;
  в) пів/апельсина, напів/м’який, пів/години;
  г) пів/біди, пів/Америки, напів/землянка;
  д) пів/коло, напів/сонний, пів/Туреччини.
13.   Обидва слова треба писати через дефіс у рядку:
   а) розлого/крислатий дуб/велетень;

   б) мерехтливо/голубе край/небо;
   в) барвисто/пахучий лісо/степ;
   г) кисло/солодкий чорно/слив;
   д) шовковисто/зелений вербо/ліз.
14.   Усі слова пишуться окремо в рядку:
   а) з/по/серед, на/передодні, де/на/якому, невідь/чому;
         б) під/час, коли/б, хоч/би, скільки/ж/то; 
        в) пиши/бо, а/то/ж, у/разі, аби/коли; 
        г) ніби/то, авже/ж, ані/трохи, не/той;
        д) ходи/но, все/ж/таки, без/угаву, уві/сні.
15.  Літеру і на місці пропуску треба писати в усіх словах іншомовного походження  рядка:
        а) Ч..каго, м..шень, соц..олог;
        б) Флор..да, нотар..ус, к..моно;
        в) Дон К..хот, сандв..ч, ек..паж;
        г) Т..бет, лаб..ринт, г..рлянда;
        д) Мер..ме, станц..я, шп..нат.
 16.  М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах іншомовного  походження в рядку:
        а)  квінтил..йон, вол..єр, прес-пап..є;
        б)  ал..фонс, гіл..йотина, сек..юриті;
        в) Джул..єтта, лос..йон, р..юш;
        г)  він..єтка, бракон..єр, пен..юар;
      д)  кабал..єро, кал..ян, рез..юме.
17.  Позначте рядок, у якому всі прізвища пишуться з йо:
      а) Ока…мов, Син…в, Ма…ров, Грач…в;
      б) Вороб…в, За…мов, Пана…тов, Руч…в;
      в) Корол…в, Солов…в, Хмел…в, Алф…рова;
      г) Лихач…в, Парф…нов., …сипов, Горбач…в;
      д) Вер…вкін, Корол…в, …лкін, Пугач…в.
18.  Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку:
а) плани не/здійснені; не/прогріта сонцем земля;
б) не/заплетена, а розплетена коса; не/випитий сік;
в) не/спростовані нею чутки; не/скопані ділянки;
г) не/зважаючи на дощ; ще не/оголошені результати;
д) ніким не/порушене питання; не/знайдені скарби.

ЗЗавдання 19 - 1 бал
19.  Установіть відповідність між значенням префікса та прикладом слова.
        Значення префікса
 Приклад слова
        1 збільшена якість
А  пр..солений
        2 неповна дія
Б  пр..сілок
        3 близькість
В  пр..звище
        4 приєднання
Г  пр..солодкий
Д  пр..в’язь

Завдання 20 - 2 бали
20.  Уставте на місці пропусків (якщо потрібно!) букву (чи букви!) або апостроф.
       Бр..ніти, м..реж..во, форпос..ний, хвас..ливий, каза..ький, че..ький, лял..ці,  
       камін..чик, зв..язковий, верб..я, пас..я, стат..ей, бе..порадний, пр..горілий, (Б,б)аба    (Я,я)га, (Ш,ш)шевченківські (Д,д)ні, брут..о, ан..отація, С..рія, аж..отаж.


25.03.2020

ТЕМА 2Написання не і ні з різними частинами мови
1.Опрацювати за підручником $ 47


2. Виконати вправи 4, 5,7 с.148-151


ТЕМА 1Розрізнення прислівників і співзвучних сполук

Правопис прислівників

Розрізнення прислівників і співзвучних сполук


1. Опрацювати зміст $ 46
2. Виконати вправи 3 ,5, 7 с. 145-с.146

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тренажер з правопису української мови                       Вправа "Синоніми" https://answergarden.ch/ AnswerGarden Тести "На...