10 клас українська література

03.04.2023.Контрольна робота №5
Творчість В.Стефаника та В.Винниченка
(літературний диктант)

Дати коротку письмову відповідь
1. В.Стефаник належав до дружнього товариства?....
2. В.Стефаник є представником літературного напряму?....
3. Укажіть ознаки, які властиві експресіонізму.....
4. В. Стефаник прославився в українській літературі як майстер....
5. Яка тема твору В.Стефаника "Камінний хрест"?...
6. Героями новели "Камінний хрест" є.....
7. Ким був В.Винниченко?.......
8. Якої пори року відбувалися події у творі В.Винниченка "Момент"?....
9. Чка спільна мета об'єднала в діяльності двох людей - оповідача і Мусю?...
10. Назва першої збірки В.Винниченка....
11. Події в новелі В.Стефаника "Камінний хрест" відбуваються на?....
12. Символом розпачу від прощання з рідним краєм у новелі "Камінний хрест" є.....
13. Який підзаголовок має новела "Момент" В.Винниченка?...
14. Дайте визначення новели......
15. Яким було прізвисько головного героя твору В.Стефаника "Камінний хрест"?....
16. Яким було ім'я контрабандиста з твору В.Винниченка "Момент"?....
17. Що просила передати Панна подорожнього, якщо її вб'ють?...
18. Яким ім'ям назвала себе Панна?....
19. Яка лексика є у творі В.Стефаника "Камінний хрест"?.... На вашу думку, яку роль вона відіграє у творі?
20. Чи мають майбутнє почуття, які зародилися між героями твору В.Винниченка "Момент"? Чи будуть вони щасливими?






10.06.2022
Список української літератури на літо 11 клас

1. Микола Хвильовий. «Я (Романтика)».
2. Юрій Яновський «Майстер корабля» («Вершники»).
3. Валер’ян Підмогильний «Місто».
4. Остап Вишня «Моя автобіографія», «Сом», «Як варити і їсти суп із дикої качки».
5. Микола Куліш «Мина Мазайло».
6. Осип Турянський «Поза межами болю».
7. Іван Багряний «Тигролови».
8. Олександр Довженко «Україна в огні», «Зачарована Десна».
9. Ліна Костенко «Маруся Чурай».
10. Олесь Гончар «Модри Камень»
11. Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном».



03.06.2022
ТЕМА 

Література рідного краю. Анатолій Гризун. Багатогранність поезії

1.Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом А.Гризуна. Читати поезію



Анатолій Пилипович Гризун народився 1948 року в селі Жовтневому Конотопського району Сумської області.
    Закінчив Сумський педінститут імені А. С. Макаренка та аспірантуру Київського педінституту імені О. М. Горького.
    Працював у пресі і на телебаченні. Старший викладач кафедри української літератури Сумського педінституту. Член Спілки письменників СРСР. Кандидат філологічних наук.
    Автор поетичних книг «Десниця» (1972), «Розкрилля» (1976), «Високосний рік» (1983).
    Виступає також як перекладач і критик.
    «Віче» – одна із збірок поета. Вона складається із двох розділів: «Розвидень» і «Щемливої струни звучання», які об'єднують філософську, пейзажну та інтимну
лірику.
   

Поезія А.Гризуна

01.04.2022

Володимир Винниченко.
 Життя і творчість В.Винниченка

Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту 





04.02.2022 Ольга Кобилянська


Код доступу 2377682
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua



18.01.2022
"Intermezzo" М.Коцюбинський


14.01.2022 М.Коцюбинський
ТЕСТИ

1.Михайла Коцюбинського називають

 А  великим сонцепоклонником

 Б  королем українського тиражу

 В  каменярем

 Г  сонячним поетом

 Д  українським Одіссеєм

2.Творчість М. Коцюбинського позначена рисами

 А  сентименталізму

 Б  романтизму

 В  бароко

 Г  імпресіонізму

 Д  експресіонізму

3.Прочитайте уривок із новели «Intermezzo».

Ми таки стрілись на ниві — і мовчки стояли хвилину — я і людина. То був звичайний мужик.

Цей епізод становить у творі

 А  розвиток дії

 Б  зав’язку

 В  експозицію

 Г  розв’язку

 Д  кульмінацію

4.У реченні «Тоді я раптом почув велику тишу» використано троп

 А уособлення

 Б епіфору

 В оксюморон

 Г гіперболу

 Д метонімію

5.Герой новели «Intermezzo» називає своєю приятелькою

  А ластівку

 Б журавку

 В лебідку

 Г сороку

 Д зозулю

6. Веселим лісовиком, що танцює і співає, у творі «Тіні забутих предків» М.Коцюбинського постає

 А  нявка

 Б  мольфар

 В  арідник

 Г  чугайстир

 Д  щезник

7.За жанром «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського — це

 А  оповідання

 Б  новела

 В  роман

 Г  повість

 Д  поема

8.Історія кохання Івана і Марічки в «Тінях забутих предків» подібна до історії

 А  Гамлета й Офелії

 Б  Ромео і Джульєтти

 В  Енея і Дідони

 Г  Отелло і Дездемони

 Д  Трістана й Ізольди

9. Повість «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського написана на матеріалі

 А  барокових козацьких літописів

 Б  літописних зведень княжої доби

 В фольклору Поділля

 Г  язичницьких вірувань карпатських гуцулів

 Д  «Історії русів»

10. Після трагічної загибелі Марічки Іван

 А  пішов у монастир

 Б  назавжди залишив рідні гори

 В наклав на себе руки

 Г  став опришком

 Д  одружився з нелюбою жінкою

11. Яке прізвище мала родина Марічки?

А Палійчук

Б  Федорчук

В  Гутенюк

Г  Іванчук

12. Доберіть приклади до художніх засобів («Тіні забутих предків» М.Коцюбинського).

1  діалектні слова

2  метафора

3  епітет

4  порівняння

 

А  «Тим часом ватра розгоралась на полонині».

Б  «Ліси ще дихали холодками...»

В  «Весь час, всі думки займала турбота про сіно»

Г  «Черемош простягався в долині, як срібна нитка».

Д  «...а в долині кучерявий Черемош світив попід скелі недобрим зеленим вогнем».






11.01.2022 модерна  проза



28.12.2021. Література рідного краю. Борис Антоненко-Давидович. "Сибірські новели"

Бори́с Антоне́нко-Давидо́вич (справжнє прізвище: Давидов, також Давидів; 5 серпня 1899, Засулля (тоді Полтавщина, тепер Сумщина) — 8 травня 1984, Київ) — український письменник, літературний перекладач; член літературної організації Ланка-МАРС; дослідник проблем розвитку й культури української мови.

Жертва сталінського терору. За першою сфабрикованою справою засуджений до страти, вищу міру покарання замінили на 10 років ГУЛАГу, вини не визнав. За наступною справою засуджений на довічне заслання.

Закінчив Охтирську гімназію (1917 р.); навчався на фізико-математичному факультеті Харківського університету, історико-філологічному факультеті Київського університету, які не закінчив у зв'язку зі зміною суспільного ладу й погіршенням матеріального стану.

Гімназія в Охтирці, де Антоненко-Давидович навчався

Брав участь у визвольних змаганнях 1917—1920-х роках: служив у лавах Запорізького корпусу 1918 року та Армії Директорії 1919 року. Обіймав посаду коменданта Мелітополя (1918 р.). Очолював відділ освіти Охтирського району (1920-ті роки).

Був членом Української комуністичної партії, секретарем її Київського губкому. Після її ліквідації до жодної сили не належав. Працював у відділі культури редакції газети «Пролетарська правда», згодом був відповідальним секретарем журналу «Глобус». Брав участь у літературній дискусії 1925—1928 років.

У 1933 році здійснив подорож на велосипеді з Києва до Полтави через Батурин, Глухів, Гадяч, Охтирку й Диканьку разом з Підмогильним, Іваном Багряним, Борисом Тенетою.

 



16.11.2021р.
Контрольна робота №2 Мистецька спадщина Івана Карпенка-Карого.
1. Іван Карпенко-Карий взяв собі псевдонім на честь:                                                         

а) драматичного персонажа і батька;                            б) діда і брата;

в) сина і батька;                                                               г) батька і матері.

 2.Новий український театр започатковано виставою

а) "Наталка Полтавка" І.Котляревського                      б) "Мартин Боруля" І.Карпенка-Карого

в) "Назар Стодоля" Т.Шевченка                                    г) "Мина Мазайло" М.Куліша

 

3. Чому Націєвський, герой твору І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля», втік від нареченої, дочки Борулі Марисі?

а) він злякався Миколи, попереднього жениха Марисі;    б) вона виявилася не дуже багатою;

в) він подумав, що вона чекає дитину від іншого;             г) вона виявилася дуже некрасивою

 

4. 3 яким твором перегукується комедія І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля»?

а) «Хазяїн» І. Карпенка-Карого                                           б) «Шинель» М. Гоголя

в) «Міщанин-шляхтич» Мольєра                                        г)«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного

 

5.Події у п’єсі «Мартин Боруля» розгортаються в такій послідовності

а) утеча Націєвського – укладання угоди Борулі з Трендалєвим – відмова одружити Марисю з Миколою – звільнення Степана з посади канцеляриста

б)відмова одружити Марисю з Миколою – укладання угоди Борулі з Трендалєвим – утеча Націєвського – звільнення Степана з посади канцеляриста

в) укладання угоди Борулі з Трендалєвим – відмова одружити Марисю з Миколою – утеча Націєвського – звільнення Степана з посади канцеляриста

г) відмова одружити Марисю з Миколоюукладання угоди Борулі з Трендалєвим – звільнення Степана з посади канцеляриста – утеча Націєвського

 6.Головна думка п’єси «Хазяїн».

а) Потрібно налагоджувати стосунки з найманими робітниками         б) Не слід ставити гроші понад усе.

в) Батьки і діти повинні знаходити порозуміння.           

 г) Слід бути відповідальним за своїх робітників підпріємцем.

 7. Назвіть драматурга, який був також поетом і прозаїком:

а) І.Карпенко-Карий;                в) М.Старицький;
б) М.Садовський;                    
г) М.Кропивницький; 

 8. Виберіть поняття, яке випадає з логічного ряду:

а) драма;        б) комедія;
в) бурлеск;      г) трагікомедія.


9.Укажіть прізвище митця, який випадає з логічного ряду:
а) Микола Садовський;                      в) Михайло Кропивницький;
б) Іван Карпенко-Карий;                       г) Панас Саксаганський.


10. Твір «Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого за жанром:
а) гумористична п’єса;         б) побутова повість;
в) трагедія;                           г) комедія.


11. Текст драматичного твору складається з двох компонентів (оберіть їх):
а) мова героїв;
б) авторські відступи;
в) ремарки;
г) пейзажі;
д) портрети.


12. До видатних драматургів кінця ХІХ століття належать (укажіть усі правильні відповіді):
а) І.Карпенко-Карий;
г) І.Нечуй-Левицький;
б) М.Старицький;
д) І.Котляревський;
в) Т.Г.Шевченко;
е) Панас Мирний.


15.10.2021р.
ТЕМА. Театр корифеїв



12.10.2021р.
Контрольна робота №1. «Вступ. Реалістична українська проза. Творчість І. Нечуя-Левицького і П.Мирного» 
І варіант 
Питання №1 «Кайдашева сім'я» — це: 
А) а) історичний роман; 
Б) б) соціально-побутова повість;
В) в) пригодницька повість; 
Г) г) соціально-філософська повість. 
Питання №2 Більша частина подій у творі "Хіба ревуть воли ,як ясла повні?" проходить у...
А) а) У Пісках; 
Б) б) у Миргороді; 
В) в) у Семигорах; 
Г) г) у Моринцях. 
Питання №3 Портретна характеристика: «Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум'яні губи...» стосується персонажа: 
А) Карпа 
Б) Лавріна 
В) Чіпки 
Г) Грицька 
Питання №4 В повісті «Кайдашева сім’я» розв’язкою є епізод, коли 
А) Мелашка залишається в Києві; 
Б) помирає Омелько Кайдаш; 
В) всихає на городі стара груша; 
Г) сваряться Мотря й Кайдашиха. 
Питання №5 Позитивний вплив на Чіпку («Хіба ревуть воли, як ясла повні?») мали...
А) дід Улас та баба Оришка;
Б) Мотря й Галя; 
В) земське панство й Грицько; 
Г) Максим Ґудзь і Явдоха. 
Питання №6 Назвіть співавтора роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
А) І.Франко;
Б) І.Білик;
В) І.Нечуй-Левицький;
Г) П.Рудченко
Питання №7 Укажіть хибне твердження:
А) «Кайдашева сім'я» - реалістична повість;
Б) «Кайдашева сім'я» - соціально-побутова повість;
В) «Кайдашева сім'я» - енциклопедія народознавства;
Г) «Кайдашева сім'я» - соціально-психологічна повість.
Питання №8 Встановіть відповідність між характеристиками та іменами персонажів роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного.
 Характеристка
 1) Не судилось їй щастя. Змалку — сирітство. Дівкою і жінкою — найми. Ще не народивши сина, стала заміжньою вдовою. Невилазні злидні зробили її жорстокою. І все ж вона любить сина. Та її материнська любов невіддільна від честі. Намагається не пустити сина на "слизьку дорогу". Не витримавши тяжких випробувань, викриває злочин. 
2) Малою зростала без батька і матері; все, що було, рознесли родичі. Поле забрав дядько, а її визискував як дармову робітницю. Найнялась до чужих людей. Жили з чоловіком мирно і люб'язно, доки не зустріла Чіпки. Серцем зрозуміла його високі поривання. Покохала таємно Чіпку, переживала за нього. Втілює в собі народний погляд на долю розбійника.. 
3) Уособлення дівочої краси, подружньої вірності, чесності, моральної чистоти. Продовжує лінію баби Оришки — є носієм доброти, людяності. У стосунках з нею найповніше розкривається духовний світ Чіпки. Виросла в багатстві та розкошах. Але награбоване добро душить її. Щиро вірить, що своєю любов'ю відверне Чіпку від злодійства 
Ім'я 
А) Галя 
Б) Мотря 
В) Христя 
Г) Явдоха 
Питання №9 У романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» простежуються сюжетні лінії: ... Ваша відповідь: 
Питання №10 Тема твору "Кайдашева сім'я": ... Ваша відповідь

Питання №11 Встановити відповідність між назвами літературних напрямів та їх визначальними рисами. 

 А. Романтизм
Б. Класицизм
В. Реалізм
Г. Сентименталізм творів.
 1. Підвищена емоційність зображення подій та характерів.
2. Культ почуттів.
3. Обов'язкове дотримання канонічних правил написання
4. Принцип точної відповідності реальній дійсності.
5. Зображення не самого предмета, а враження від нього.
Питання №12 Доведіть, що твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є реалістичним. Відповідь аргументуйте.





ПАНАС МИРНИЙ










28.05.2020
ТЕМА 18
Підсумковий урок
1. Переглянути відео

26.05.2020
ТЕМА 17
Бесіда про вивчені твори української літератури. Обмін думками про знакові для свого часу твори, актуальні й нині
1. Переглянути відеоурок
22.05.2020
ТЕМА 16
Підсумковий урок. Образне слово поетичного модернізму
1.Виразне читання поезій Лесі Українки, Миколи Вороного, Олександра Олеся напам'ять.
2. Підготувати повідомлення, відеопрезентацію про життя та творчість одного з письменників кінця ХІХ - початку ХХ століття (за бажанням)
19.05.2020
ТЕМА 15
Контрольна робота. 
Творчість Лесі Українки, Миколи Вороного, Олександра Олеся
Виконати контрольну роботу за посиланням join.naurok.ua
Код доступу 7639677


12.05.2020
ТЕМА 14
Олександр Олесь. Драматичний етюд "По дорозі в казку". Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю
1.Прочитати драматичний етюд О.Олеся "По дорозі в казку"
2. Опрацювати за підручником с.245-247
Текст драматичного етюду "По дорозі в казку"
О.Олесь "По дорозі в казку" Аудіокнига
Спектакль "По дорозі в казку"

07.05.2020
ТЕМА 13
Олександр Олесь. "Чари ночі" - перлина інтимної лірики української поезії. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів у вірші "О слово рідне! Орле скутий!.."
1. Прочитати поезію "Чари ночі". Опрацювати за підручником с.244-245. Переглянути відеоурок.
2. !!! Вивчити напам'ять вірш О.Олеся "Чари ночі"

Романс "Чари ночі"
3. Прочитати поезію "О слово рідне! Орле скутий!.."
"О слово рідне! Орле скутий!.."

05.05.2020
ТЕМА 12
Олександр Олесь. Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання митця. Неоромантичні, символістські тенденції у вірші " З журбою радість обнялась..."
1. Опрацювати за підручником с.240-243. Переглянути відеоурок. Скласти ментальну карту/конспект "Життя й творчість О.Олеся"
2. Прочитати поезію " З журбою радість обнялась...". Аналіз поезії с.243
30.04.2020
ТЕМА 11
М.Вороний. Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний ценр символістського твору. "Інфанта"
1. Опрацювати за підручником с.237-238, виконати тестові завдання с.238-239
2. *Виконати аналіз картини Д.Веласкеса "Меніни"

 
28.04.2020
ТЕМА 10
М.Вороний. Життя і творчість митця. Єдність краси, природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії "Блакитна Панна"
1. Опрацювати за підручником с.229-232; с.234-235. Скласти конспект.
М.Вороний. "Блакитна панна", "Інфанта" 10клас

Символізм (фр. symbolismeз грец. симболон - знак, ознака, прикмета, символ) - одна зі стильових течій модернізму, що виникла у Франції в 1870-1880-х рр. Основний принцип символістів - художнє осмислення дійсності через багато- аспектні образи-символи. Однак символізм як тип світогляду існував ще з античних часів.
Миколу Вороного (1871-1938) називають речником українського символізму. Саме він проголосив гасла «чистого мистецтва». На сторінках «Літературно-наукового вісника» М. Вороний у своїй «Відозві» кинув українським письменникам клич «змістом і формою. наблизитись до нових течій і напрямів сучасних літератур». Сергій Єфремов назвав «Відозву» «маніфестом українського модернізму». 
Вороний став новатором у розширенні музичних можливостей українського вірша. Так, музичність поезії «Блакитна Панна» досягається багатством внутрішніх рим, алітерацій, асонансів: [і], [а], [о], [н], [с]. Зорові образи поєднуються зі слуховими, створюючи ефект танцю: «В сяйві мрій / В'ються хмелем арабески, / Миготять камеї, фрески, / Гомонять-бринять пісні / Голосні / І сплітаються в гротески». Лірик поєднує різні види мистецтва, а вживши метафору «миготять», створює ефект калейдоскопічності: арабески (види орнаменту з геометричних фігур, стилізованого листя, квітів, що поширилися в Європі під впливом арабського мистецтва); камеї (прикраси з каменю, що мають рельєфне різьблення); фрески (картини, які створені водяними фарбами по свіжій вогкій штукатурці). Таким чином проявився характерний для символістів синтез мистецтв.
Форма для поетів-символістів також мала важливе значення, оскільки впливала на зорове сприйняття твору та його ритм. Розміщення рядків у строфах «Блакитної Панни» специфічне: це своєрідні сходинки, з яких скрапує талий сніг під дією сонячного проміння.
2. Читати поезію "Блакитна Панна" с.236-237"Блакитна Панна"

!!!3. Вивчити поезію "Блакитна Панна" напам'ять

23.04.2020
ТЕМА 9
Леся Українка. Драма-феєрія "Лісова пісня".Природа і людина у творі. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією
1.Опрацювати за підручником теоретичний матеріал с.224-228; виконати тестові завдання с 227-228
2.Виконати тестові завдання за посиланням 
ТЕСТИ "Лісова пісня"
!!! 3. Вивчити останній монолог Мавки з "Лісової пісні" (від слів "О, не журися за тіло...")

21.04.2020
ТЕМА 8
Леся Українка. Драма-феєрія "Лісова пісня". Мати Лукаша й Килина - антиподи головній героїні Мавці. Симбіоз високої духовності й буденного прагматизму в образі Лукаша
Охарактеризувати образи-персонажі драми-феєрії "Лісова пісня"
1.Образи-персонажі драми-феєрії "Лісова пісня"
Образ Мавки
Образ Лукаша


17.04.2020
ТЕМА 7
Леся Українка. Драма-феєрія "Лісова пісня". Фольклорно-міфологічна основа. Символічність образів мавки і дядька Лева

1. Читати драму-феєрію Лесі Українки "Лісова пісня"
2.Опрацювати за підручником теоретичний матеріал с.221-224; виписати визначення з теорії літератури

14.04.2020
ТЕМА 6
Леся Українка. відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети в поезії "Мріє, не зрадь". Поезія "Стояла я і слухала весну"
1. Прочитати поезії (підручник с.217-218)

2. Скласти паспорт до вірша (за вибором)
Підготовка до ЗНО. Паспорти творів

02.04.2020
ТЕМА 5
Леся Українка "Соntra spem spero!" як світоглядна декларація сильної, вольової особистості.призначення поета й поезії, автобіографічні мотиви
"Слово, чому ти не твердая криця..."

1.Опрацювати за підручником с.212-214,
2.Скласти конспект "Неоромантизм"
Неоромантизм
Стильова течія модернізму, що виникла в українській літературі на початку XX ст., названа Лесею Українкою "новоромантизмом". Зі "старим" романтизмом його ріднить порив до ідеального, виняткового. Відкинувши раціоцентризм, неоромантики на перше місце поставили чуттєву сферу людини, емоційно-інтуїтивне пізнання.
Визначальні риси неоромантизму:
— неоромантики змальовували переважно не масу, а яскраву, неповторну індивідуальність, що вирізняється з маси, бореться, — часом попри безнадійну ситуацію, — зі злом, зашкарублістю, сірістю повсякденна;
— герої неоромантиків переймаються тугою за високою досконалістю у всьому, характеризуються внутрішнім аристократизмом, бажанням жити за критеріями ідеалу, а не буднів;
— головна увага зосереджувалася на дослідженні внутрішнього світу людини, через який неоромантики намагалися зазирнути у світ духовний;
— зовнішні події (також і соціальні) у творах неоромантиків відступають на задній план;
— неоромантики часто вдаються до умовних, фантастичних образів, ситуацій, сюжетів;
— відмова від типізації, натомість застосування символізму.

Неоромантизм в українській літературі започаткувала О. Кобилянська новелами та повістями "Людина", "Царівна". У цьому стилі працювали також Леся Українка, Олександр Олесь, М. Вороний та інші.

!!! 3.Вивчити вірш"Соntra spem spero" напам'ять

31.03.2020
ТЕМА 4
Леся Українка. Життєвий і творчий шлях
1. Опрацювати за підручником с.205-210







2. створити ментальну карту життєвого шляху Лесі Українки або міні-конспект


26.03.2020
ТЕМА 3
Образне слово поетичного модернізму

1.  Записати коротко конспект

2. Заповнення таблиці „Основні течії модернізму”
Течії модернізму
Ознаки
Представники
Імпресіонізм
змалювання не подій, а вражень, почуттів, 
викликаних подіями; психологізм, ліризм;
 пейзаж є засобом змалювання внутрішнього
 світу персонажа; пластичність,
 ескізна манера письма, звукопис,
 гра кольорів, світлотіней, натяків; промовисті художні деталі
М. Коцюбинський
Експресіонізм



25.03.2020

ТЕМА 2.

Контрольна робота. Творчість В.Стефаника та В.Винниченка

В.Винниченко "Момент

Контрольна робота   

                                             В. Стефаник, В. Винниченко
                                                  (Завдання 1-8 – по 0,5бала)
1.Укажіть ознаку, яка НЕ властива імпресіонізму:
      а) психологізм у змалюванні персонажів;
      б) дослідження сенсу страждання й смерті людини;
      в) миттєві враження, найтонші зміни в настроях;
      г) лаконізм прози, ритмічність, багатство зорових, слухових образів.
2. Що автор твору дав перед дорогою «городській панні» (В. Винниченко «Момент»):
      а) ікону;                                                                                                   
      б) хустину;
      в) хліба окраєць;
      г) револьвер.
3. В. Стефаник є представником літературного напряму:
      а) експресіонізм:
      б) імпресіонізм;
      в) романтизм;
      г) класицизм.        
4. «А  … присовувався все ближче і ближче. Темна стіна його тупо, мовчки дивилась на нас…» (В. Винниченко «Момент»). Про що йде мова у тексті?
      а) ліс;                            в) замок;                
      б) океан;                       г) дощ.
5. Героями новели  «Камінний хрест» є:
      а) моя утома, Зозуля;
      б) Марічка й Іванко;
      в) Палагна та Юра;
      г) Іван і Катерина.
6. Які художні засоби вжито у реченні: «Дорога наша стояла порожньою і далеко там вливалась, наче бура річечка, в зелене море хлібів…»:
      а) гіперболу, епітет;
      б) порівняння, метафору, епітет;
      в) гіперболу, порівняння, метафору;
      г) епітет, порівняння.
7. В. Стефаник народився:
      а) на Львівщині;
      б) Івано-Франківщині;
      в) Вінниччині;
      г) Тернопільщині.
8. Люди інколи бездумно втрачають миті щастя, підкоряючи свої вчинки суворим
    приписам моралі – головна думка твору:
      а) В. Винниченка «Момент»;
      б) В. Стефаника «Камінний хрест»;
      в) В. Стефаника «Новина»;
13. Дайте визначення новели. Визначте жанрові особливості новел В. Винниченка
      г) О. Кобилянської «Меланхолійний вальс». 
(Завдання 9-12  по 1 балу)
9. Установіть послідовність подій за твором:
         1                                               А  Оповідач спостерігає життя комах,
         2                                                         не обтяжене законами та мораллю.
   3                                                Б  Контрабандист відмовляється пере-
   4                                                             водити втікача через ліс вдень.
                                                     В  Оповідач знайомиться з фантастич-
                                                                 ною панною.
                                                      Г  Утікачі розмовляють в житі, ховаю-
                                                                    чись від подорожніх.

10. Продовжте репліку: Панна попросила свого подорожного, щоб, якщо її вб’ють, він написав її рідним так: «Мусю вбито на кордоні. Вмерла так, як вмирають ті, що…».
11. Про якого персонажа  літературного твору сказано: «Відколи…запам’ятали в селі
ґаздою, відтоді він мав усе лиш одного коня і малий візок із дубовим дишлем. Коня запрягав у підруку, сам себе в борозну»? (укажіть героя, автора та назву твору)
12. «Я глянув туди, вперед. Далеко-далеко темніла, як тин, смуга лісу. Мені якось стало холодно в грудях і завмерло серце… Я жадливо дивився туди, в залите  сонцем поле, на краю якого стояв цей тин, і чув, як мені якось тісно, нудно, неспокійно». Що побачене так уплинуло на героя новели В. Винниченка «Момент»?
 (Завдання 13 – 2 бали)


ТЕМА 1.


Володимир Винниченко.
 Життя і творчість В.Винниченка

Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту 

Фільм "Момент"








1.Опрацювати за підручником с.179-191,
2.Скласти міні-конспект.
3.Читати новелу "Момент"
4.Переглянути фільм


Немає коментарів:

Дописати коментар

Тренажер з правопису української мови                       Вправа "Синоніми" https://answergarden.ch/ AnswerGarden Тести "На...