05.05.2022ТЕМА Розвиток мовлення №21.
Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю
1.Прочитати текст. Підібрати до нього заголовок.
2. Переказати текст.
3. Скласти до тексту план.
4. Письмово переказати текст за планом. Надіслати роботу.
Світ великий. Історія
його — не менша. Ми вивчаємо історію різних держав. Проте, яку б країну не
вивчали, які б захоплюючі історичні події не відкривалися б перед нами, повинні
пам'ятати завжди про історію свого народу, землі, на якій живемо.
Пам'ять — одна з
найважливіших властивостей людини. Так, як не можна забувати власного батька і
матір, бо вони дали життя, дім, у якому народився і виріс, так не можна
забувати свій народ та його історію. Ми — частинка народу. Без всіх нас немає
ні народу, ні історії.
Так, як не можна забувати
своїх рідних, близьких ні в хвилини радості, ні в години печалі, так не можна
забувати нашої землі, бо це — першооснова. З неї ми вийшли, до неї і прийдемо.
Люди не є людьми, якщо вони не мають ні мови, ні пам'яті, ні землі, ні роду.
Пам'ятаймо про це!
Ми не знаємо, що принесе
нам завтрашній день. Людина завжди жила і живе вірою та надією на краще. Але
пам'ятаймо, що ніщо не приходить само собою, як і не змінюється без людини.
Щоб жити краще — потрібно
краще працювати. Це стосується всіх: мене, батьків, друзів, сусідів. Людська
праця потребує знань. Знання здобуваються в навчанні. Вчімось. Зробімо так, щоб
день сьогоднішній став гордістю для майбутнього.
(За В. Мисаном).
18.02.2022 Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
08.02.2022 Редагування речень з дієприслівниками
18.01.2022 РЗМ. Звіт про виконану роботу
14.01.2022 Дієприслівник
Випишіть дієприслівники, визначте їх час і вид. Поясніть творення дієприслівників.
1. Бували місяці, коли я ані одної днини не пропускала, не вийшовши на якийсь шпиль гори, не відкривши якогось нового чарівного закутка між скелями, не сполохавши якогось хижака з-поміж густих смерек і не покупавши босих ніг в розпіне-ному потоці (О. Кобилянська).
2. Ніч, тиха, тепла, стояла над землею, поблискуючи зорями, мліючи у своїй розкоші (Панас Мирний).
3. Дивлячись на людей, усміхався мій батько, великий добрий чоловік (О. Довженко).
4. Рим переміг Грецію мілітарно, але вона його підкорила культурою, продовживши себе в античному інваріанті і подарувавши йому історичне безсмертя (Л. Костенко).
5. Хома якусь хвилину сидів замислений, лише оглядаючи рівну дорогу (О. Гончар).
Спишіть, виділяючи дієприслівникові звороти комами. Визначте усно вид кожного дієприслівника.
15.10.2021р.
ТЕМА. Майбутній час дієслова
15.10.2021р.
ТЕМА. Контрольна тестова робота №1.
Українська мова 7 клас Контрольна робота №1Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Дієслово (значення, форми дієслова) І рівень1. Визначте кількість прикметників, ужитих у реченні У високім небі зійшла вечірня зоряА три Б чотири В п'ять Г шість Д два2. Знайдіть помилку в реченні рядка
А Співає ліс захриплими громами, веде за повід стежечку худу.
Б Тут сіють пшеницю й ячмінь, садять бараболю та цибулю.
В Усе живе на нашій планеті не може існувати без води.
Г Ліси мої хто вас убереже?
3. Правильно написано всі слова рядка
А пів родини, пів ями, пів Ялти
Б бур'ян, між'ярусний, тьм'яний
В листтям, знаряддям, обличчям
Г вужчий, низчий, легший
4. Закінчення -у має іменник у рядку
А вулиці Києв...
Б місце для підпис..
В ціна принтер..
Г сума кутів радіус,..
5. Разом потрібно писати всі прикметники рядка
А друже/любний, науково/технічний
Б легко/атлетичний, право/бережний
В лісо/степовий, м'ясо/молочний
Г чорно/земний, блакитно/синій
6. Помилку в написанні присвійних прикметників допущено в рядку
А Марііїна медитація
Б доччина допомога
В Ольгина книжка
Г Андріів коржик
ІІ рівень
1. До якої форми відноситься дієслово гнало у реченні : Верби сплакували
листям, їхні золоті сльози гнало за водою
А неозначеної Б особової В безособової Г дієприкметника
2. Через дефіс потрібно писати всі займенники рядка
А будь/який, чий/небудь
Б аби/де, будь/що
В казна/хто, де/хто
Г хтозна/який, ані/який
3. З-поміж поданих варіантів відповідей оберіть неправильний.
А я пишу Б ти пишеш В він пише Г ми пишимо.
4. Знайдіть у реченні неозначену форму дієслова
А Читати книгу цікаво. Б Він читає книгу.
В Йому прочитано книгу. Г Читаєш книгу,Олеже?
5. Визначте кількість дієслів, ужитих у реченні: Листя густо лягло на
стежках, наче килим, який дбайливо тче і стелить моя мама.
А три Б чотири В п'ять Г шість Д два
ІІІ рівень
1. Установіть відповідність.
1
правопис префіксів
2
апостроф
3
знак м’якшення
4 подвоєння
А совістю
Б баластний
В тьмяний
Г бур'ян
Д сфотографувати
2. Установіть відповідність між реченнями та схемами до них.
1. Говорить дід: «Славний
рід шанують здавна всі».
2. «У лісі їжа:
журавлина і гриби», - повчала сина мати.
3. «Чудова річка Замчик!» — скаже всякий, хто
гляне.
4. Прощаюсь із осінню і вона мені каже: «Прощай!»
А «П», - а.
Б А: «П!»
В «П!» - а.
Г А: «П?»
Д А: «П».
Б Тут сіють пшеницю й ячмінь, садять бараболю та цибулю. В Усе живе на нашій планеті не може існувати без води.
А Марііїна медитація
А Читати книгу цікаво. Б Він читає книгу.
В Йому прочитано книгу. Г Читаєш книгу,Олеже?
5. Визначте кількість дієслів, ужитих у реченні: Листя густо лягло на стежках, наче килим, який дбайливо тче і стелить моя мама.
А три Б чотири В п'ять Г шість Д два ІІІ рівень 1. Установіть відповідність.
1
правопис префіксів 2
апостроф 3
знак м’якшення 4 подвоєння
|
А совістю Б баластний В тьмяний Г бур'ян Д сфотографувати |
1. Говорить дід: «Славний
рід шанують здавна всі». 2. «У лісі їжа:
журавлина і гриби», - повчала сина мати. 3. «Чудова річка Замчик!» — скаже всякий, хто
гляне. 4. Прощаюсь із осінню і вона мені каже: «Прощай!» |
А «П», - а. Б А: «П!» В «П!» - а. Г А: «П?» Д А: «П». |
Дієслово як частина мови
ТЕМА 23
Розвиток мовлення.
Виразне читання вголос уривків з художніх творів, що містять діалоги, складені в розмовному стилі
1. Повторити стилі мовлення.
2. Переглянути відео. Читати тексти різних стилів мовлення
26.05.2020
Узагальнення й систематизація вивченого про самостійні й службові частини мови, правопис і використання їх у мовленні
1. Повторити правопис часток не і ні з різними частинами мови
2. Виконати вправу 577
22.05.2020
Контрольна робота. Прийменник. Сполучник.Частка. Вигук
19.05.2020
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Дефіс у вигуках. Кома й знак оклику при вигуках
1. Опрацювати зміст § 39. Переглянути відеоурок
2. Виконати вправу 552
3. Повторити службові частини мови
15.05.2020
1.НАПИСАТИ АУДІОДИКТАНТ
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки
1.Ознайомитися з правилами с.237-239.
2. Виконати вправи 524, 528
12.05.2020
Правопис часток не і ні з різними частинами мови
1.Опрацювати зміст § 38 с.239-244. Переглянути відеоурок
07.05.2020
Частка як службова частина мови.Частки формотворчі і словотворчі
1.Опрацювати зміст § 37 с.232-236. Переглянути відеоурок
05.05.2020
Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників й однозвучних слів, Синонімічні й антонімічні сполучники
1.Опрацювати зміст § 36 с.228-230. Переглянути відеоурок
2. Виконати вправи 503 (усно), 510
30.04.2020
Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності
1.Опрацювати зміст § 36 с.221,227.Переглянути відеоурок
28.04.2020
Сполучник як службова частина мови.Види сполучників за будовою,походженням
1.Опрацювати зміст § 36. Переглянути відеоурок
23.04.2020
Розвиток мовлення. Редагування речень, у яких допущені помилки у вживанні прийменників
1. Опрацювати §35,с.216-217;переглянути відеоурок.
2. Виконати вправи 480, 481(3-4 прийменники розібрати за будовою).
Непохідні й похідні прийменники.Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс
1. Опрацювати §35,с.214-216;переглянути відеоурок
2. Виконати вправи 476, 478
Правопис прийменників. Пояснення до вправ
17.04.2020
Види прийменників за будовою. Зв'язок прийменника з непрямими відмінками іменника
1.Опрацювати §35,с.212-214. Переглянути відеоурок
2. Виконати вправи 463, 467(усно), 472
16.04.2020
Прийменник як службова частина мови
1. Опрацювати §35,с.208-21. Переглянути відеоурок
2. Виконати вправи 455 (усно), 462(письмово)
14.04.2020
Контрольна тестова робота № 5.Прислівник
Контрольна робота. Прислівник
Тренувальні вправи. Написання прислівників
1.Повторити правила написання прислівників &34
2. Виконати тестові завдання
ТЕСТИ "Правопис прислівників"
31.03.2020
Написання прислівникових сполучень
1.Опрацювати за підручником с.194-195
2. Виконати вправи 418, 419
- суспільно-політична;
- побутова;
- історична;
- психологічна.
- художній (зображення осіб і подій, що досягається за допомогою домислу);
- науковий (праця з певної проблеми, здебільшого гуманітарного характеру, до якої входять дослідження з ряду взаємопов’язаних питань).
Особливості твору-нарису
2. Немає чіткої, завершеної фабули.
3. Нарис створюється в художньо-публіцистичному стилі.
4. Головна мета нарису полягає в тому, «щоб демонструвати й пояснювати якісь особливо важливі або нові, раніше невідомі факти».
5. Виклад наукових фактів або суспільних явищ базується на основі розгортання сюжету, в якому діють люди (введення героїв у розповідь надає твору відтінку художності).
6. Використання художніх засобів.
26.03.2020
ТЕМА 2
Літери н та нн у прислівниках
- зрання,
- спросоння,
- попідтинню,
- навмання,
- попідвіконню,
- востаннє.
ТЕМА 1.
НЕ І НІ З ПРИСЛІВНИКАМИ
Виконати вправу 442
Не з прислівниками
пишемо
|
|
Разом
|
Окремо
|
1.
Якщо без не не вживається: невдовзі, невідв’язно, невпинно,
ненароком.
|
1.Якщо в реченні є
протиставлення: Криві дрова горятьне
гірше, а краще від рівних.
|
2.
Якщо прислівник має префікс -недо-: недоторканно,
недолуго.
|
2. Якщо не заперечує,
відхиляє щось: не вчора, не вдруге.
|
3.
Якщо не з прислівником виражає одне
поняття і його можна замінити синонімом без не: недобре (погано), недешево (дорого).
|
3.Якщо прислівник в реченні є присудком: Мені в житті до всього не байдуже.
|
4.
Якщо прислівник утворений від прикметника з наголошеним
суфіксом -анн-, -янн- або -енн-: несказанно, незрівнянно.
|
Ні з прислівниками
пишемо
|
|
Разом
|
Окремо
|
1.
З заперечними прислівниками: ніде, нізвідки, нітрохи.
|
1.У фразеологічних
зворотах ні здебільшено виступає часткою: ні вперед, ні назад; ні сюди, ні туди.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар